אורי בן ארי – חתן פרס אות המופת החברתי של כנס שדרות לחברה

בן ארי מייסד ועומד בראש קרן אתנה, הפועלת להעצמת מעמד המורה בישראל ומפעילה את פרוייקטי מחשב לכל מורה מאז שנת 2006 .

אורי בן ארי, נשיא קרן אתנה. צילום: ניב קנטור

אורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה, הפועלת למען העצמת המורים בישראל, המפעילה את פרויקט מחשב לכל מורה, יקבל בשבוע הבא את אות המופת החברתי לשנת 2019.
בן ארי יקבל את האות בטקס חגיגי שייערך בשבוע הבא במסגרת כנס שדרות לחברה שנערך מדי שנה בשדרות. הכנס נועד לעודד סדר יום אזרחי חברתי בישראל. בן ארי נבחר על ידי הוועדה להענקת אות מופת לתרומה לחברה, בראשה עומד ד"ר ברוך לוי, שהוא גם נשיא המועצה להתנדבות.

בן ארי הקים את קרן אתנה בשנת 2006 כארגון ללא מטרות רווח, שנועד להעניק ארגז כלים דיגיטלי לכל המורים והגננות בישראל. הפרויקט, שנמשך גם היום, מעניק לכל מורה או גננת מחשב נייד, 120 שעות הדרכה, גמול השתלמות וכן ציוד נלווה לבית הספר בו מלמד המורה.

הקרן פועלת בשיתוף משרד החינוך, הסתדרות המורים ובנק מסד, ועיקר התקציבים שלה מגיעים מתרומות של אנשי עסקים, בין היתר מתעשיית ההיי-טק ותרומות מחו"ל שבן ארי שוקד על גיוסן כל השנה.
התוכנית הראשונה של הקרן הושקה ב-2007 בחסות משרד ראש הממשלה, והיא קידמה מתן מחשב נייד לכל מורה. ב-2012 הושקה תוכנית נוספת, מחשב נייד לכל גננת, ואחריה תוכניות להענקת מחשב נייד למורי החינוך המיוחד, מורים לאנגלית ועוד.

חברי ועדת האות נימקו את החלטתם בין היתר בכך שמאז השקתה הפכה התוכנית לסיפור הצלחה ועד היום נהנים ממנה 22 אלף מורים ומורות וגננות ב- 1854 בתי ספר וגני ילדים ב-145 רשויות מקומיות. המחשבים סייעו למורים שקיבלו את המחשבים לשפר את רמת ההוראה עבור יותר מ-40 אלף תלמידים. כיום ישנו ביקוש רב מצד שורה ארוכה של מועצות מקומיות ורשויות להצטרף לתוכנית, כאשר ההיענות היא בהתאמה לקצב התרומות שהקרן מצליחה לגייס כל שנה.

שותפי התכנית "אייפד לכל מורה לחינוך מיוחד" של קרן אתנה עם המורות והגננות לחינוך מיוחד. צילום: אמיר אלון

להביא את המורות, המורים והגננות לעולם הדיגיטלי

חברי הוועדה ציינו עוד כי "הגישה של קרן אתנה היא להביא את המורות, המורים והגננות לעולם הדיגיטלי שבו נמצאים תלמידיהם. ארגז הכלים הדיגיטלי שהמורים מקבלים מסייע להם להתמודד עם מהפיכת המידע הדיגיטלי" כותבים

חברי הוועדה ומציינים כי התוכנית זוכה להתעניינות רבה גם בחו"ל ותוכניותיה מוצגות בכנסים בינלאומיים בתחום החינוך. בשנה שעברה קיבלה הקרן מעמד של יועץ מיוחד למועצה הכלכלית של האו"ם.
לפני שהקים את קרן אתנה כיהן בן ארי כסגן נשיא בכיר לשיווק בינלאומי בנס טכנולוגיות ולפני כן שימש כמנכ"ל אינטרנט זהב הבינלאומית. במקביל לפעילות שלו בקרן, משמש בן ארי יועץ בכיר לערים חכמות בישראל ומרצה בפני פורומים בינלאומיים וכן בכנס המרכזי לערים חכמות של אנשים ומחשבים בשיתוף עם פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, שם הוא אף משמש כחבר ועדת התוכן.

בן ארי אמר כי קיבל את ההודעה על הענקת האות בהפתעה גמורה. לדבריו, "הענקת האות מחמיאה ומרגשת אותי מאוד, והיא מהווה בהחלט תרומה חשובה להעלאת התודעה של חשיבות העצמת המורה בישראל".
הוא הוסיף ואמר כי "העתיד של כולנו, ילדינו, נכדינו והחברה הישראלית כולה תלוי באיכות החינוך של דור העתיד, וזה תלוי בין היתר בכלים שיהיו בידי המורים".
"לא יעלה על הדעת שהיום, במאה ה-21, כל פקידה במשרד החינוך ובכל משרד, לא מתחילה לעבוד אם אין לה מחשב, ורק לציבור המורים בישראל שמשרד החינוך מעסיק אותו אין את הדבר הבסיסי ביותר", אמר.
לדבריו, כאשר החל בפרויקט הוא קיווה שבתוך שלוש שנים האחריות לנושא תבוא מצד משרד החינוך והממשלה, כפי שמצופה. "לצערי עד היום זה לא נעשה, למרות שיש שיתוף פעולה עם המשרד. אני מקווה ששר או שרת החינוך הבאים יקחו את המושכות. אנחנו בינתיים ממשיכים, יש לנו עוד הרבה עבודה ולא נפסיק עד שנממש את כל היעדים" אמר בן ארי.
יחד עם בן ארי יקבלו את אות המופת החברתי שני זוכים נוספים: עמותת "שיעור אחר" שמעודדת מעורבות חברתית וממנפת משאבי מידע של ארגונים לטובת הגשמת חלומות של ילדים, ואלון פוטרמן, שפועל על מנת להביא מחנכים מצוינים מכל העולם לפריפריה בארץ, כדי לאפשר לכל תלמיד להתקדם בלימודיו, ללא קשר למקום מגוריו.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיכל כץ

    יישר כח לאורי בהחלט ראוי להיות איש המופת של קרן אתנה.

  2. aaron keydar

    כל הכבוד על עשייה כל כך חשובה.הלוואי וירבו כמוך. המשך והצלח.

  3. אריה גבעוני

    איש רציני, החינוך והתרומה לקהילה בראש מעיניו. איש מעשה מצליח. ומשקיע את כולו למען המטרה כל הכבוד

אירועים קרובים