לתרומות EN
 

קרן אתנה מונתה כחברה בכוח המשימה הבינלאומי של אונסק"ו לקידום מורים למען החינוך לשנת 2030

 

קרן אתנה מונתה כחברה בכוח המשימה הבינלאומי של אונסקו לקידום מורים למען החינוך לשנת 2030  (The International Task Force on Teachers For Education 2030). קרן אתנה היא הארגון הלא ממשלתי הישראלי הראשון החבר בכוח המשימה.  בעקבות צירופה של הקרן לכוח המשימה, הוזמן אורי בן-ארי, נשיא קרן אתנה ומייסדה, למפגש השנתי של כוח המשימה שנערך ב-8-11 בדצמבר בדובאי. בן-ארי נטל חלק בדיונים שנערכו במפגש, והציג את קרן אתנה ופעילותה לאישים ממדינות וארגונים שונים החברים בכוח המשימה. בין השאר נפגש בן-ארי עם שר החינוך של רואנדה – ד"ר יוג'ין מוטימורה, ועם אדם סלדואו – מנהל השותפויות למוצרי חינוך בפייסבוק, מוניקה אראס – הממונה על טכנולוגיה חדשנית לתחום החינוך בפייסבוק, איימי הנסן – מנהלת התכנון והאיסטרטגיה של הקטגוריה המסחרית במיקרוסופט, ברוק מאקומבר – מנהלת שיווק בכירה לשותפים וערוצים במיקרוסופט בתחום השיווק העולמי ל-OEM,  הארב בו-הארב – מנהל בכיר בתחום החינוך במיקרוסופט במזה"ת ובאפריקה, וטולגה קסר – מנהל קטגוריית ההתקנים המסחריים במיקרוסופט במזרח התיכון ובאפריקה.

 

כוח המשימה, הפועל במסגרת אונסקו,  הוקם בעקבות הצהרת אוסלו של אונסקו ב-2008, בתחום החינוך לכל. ההצהרה קראה לממשלות למפות את צרכיהן לטווח הקצר והבינוני לגיוס, פריסה, הכשרה ושימור מורים איכותיים. ההמלצות קראו לתמוך במאמצים לאומיים להתמודד עם המחסור במורים ולספק תמיכה לכיסוי העלויות הנלוות. לשם כך, הצהרת אוסלו אישרה את הקמתו של כוח משימה בינלאומי למורים לצורך חינוך לכל.

 

חזונו של כוח המשימה הבינלאומי קובע כי ההוראה צריכה להיות מקצוע מוערך ויש ללמד את כל התלמידים באמצעות מורים מוסמכים ובעלי מוטיבציה בתוך מערכות בעלות משאבים המנוהלות בצורה יעילה. כדי להשיג חזון זה, כוח המשימה פועל לגייס ממשלות ובעלי עניין אחרים לקידום מורים ולהוראה איכותית, ומשמש כזרז למאמצים גלובליים, אזוריים ולאומיים באמצעות תמיכה, יצירת ידע, שיתוף ומעורבות.

 

המפגש של כוח המשימה בדובאי כלל גם את הפורום ה-12 לדיאלוג בנושאי מדיניות. במסגרת הפורום נערכו דיונים בנושאים שונים ובהם כיצד משפיעים על ההוראה שינויי חשיבה הקשורים למטרות הלמידה והציפיות לגבי מיומנויות המורים; כיצד להבטיח כי ההוראה בעתיד תצמצם את הפערים; איזה חידושים עשויים לתמוך בתפקידיו החדשים של המורה: כיצד להשתמש במקורות חדשים של מומחיות וכישורים, ונושאים נוספים.

 

ד"ר אדם אדוברה (Dr. Edem Adubra), ראש הסקציה של אונסקו לפיתוח מורים וראש כוח המשימה הבינלאומי לקידום מורים למען החינוך לשנת 2030, אמר לאחרונה במלאת 12 שנה להפעלת התכנית הראשונה של קרן אתנה כי "אנו חולקים את החזון של קרן אתנה המכיר בחינוך כקריטי לעולם טוב יותר ולהשגת יעדי פיתוח בר-קיימא. באותה מידה, אנו מברכים על מאמציה של קרן אתנה להעצמת המורים באמצעות שיפור כישוריהם הדיגיטליים כדי להתחבר לטכנולוגיות מודרניות, על מנת להקל על ההוראה והלמידה".

 

"מינויה של קרן אתנה כחברה בכוח המשימה הבינלאומי הוא אות כבוד לקרן אתנה וביטוי נוסף לעניין הרב שמעוררות תכניותיה של הקרן בקרב גורמים בינלאומיים" אמר אורי בן-ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה. "אנו נעמיד את הידע והנסיון שלנו לרשות כוח המשימה, למען שיפור ההוראה והלמידה ברחבי העולם".

 
בנוסף לחברותה בכוח המשימה, לקרן אתנה גם מעמד של יועץ מיוחד למועצה הכלכלית והחברתית של האו"ם (ECOSOC). קרן אתנה גם חברה במועצה הבינלאומית לחינוך פתוח ולחינוך מרחוק (ICDE). אורי בן-ארי גם הוזמן להרצות על הצלחת תכניותיה של הקרן בשורה של כנסים בינלאומיים. 
 
אורי בן ארי ודר יוג'ין מוטימורה, שר החינוך של רואנדה 
אורי בן – ארי וד"ר יוג'ין מוטימורה, שר החינוך של רואנדה
 
Microsoft team in Dubai 
מימין לשמאל: ברוק מאקומבר – מנהלת שיווק בכירה לשותפים וערוצים במיקרוסופט בתחום השיווק העולמי ל-OEM,
אורי בן ארי, איימי הנסן – מנהלת התכנון והאיסטרטגיה של הקטגוריה העסקית במיקרוסופט,
הארב בו-הארב – מנהל בכיר בתחום החינוך במיקרוסופט במזה"ת ובאפריקה,
וטולגה קסר – מנהל קטגוריית ההתקנים המסחריים במיקרוסופט במזרח התיכון ובאפריקה.
 
ארי, אדם סלדואו, מנהל השותפויות למוצרי חינוך בפייסבוק ומוניקה אראס 
אורי בן ארי, אדם סלדואו, מנהל השותפויות למוצרי חינוך בפייסבוק ומוניקה אראס – הממונה
על טכנולוגיה חדשנית לתחום החינוך בפייסבוק
 
לתרומה