לתרומות EN
 

"מעבדת הדמיון": מרחב תגליות אינטראקטיבי

 

זוכרים את הימים שלכם בבית הספר? הם כנראה נראו כמעט בדיוק כמו שהם היום - כיתה, שולחנות, כסאות, לוח ומורה שעומדת בפני הכיתה ומסבירה את החומר. נכון, היום כבר יש מצגות ו-Kahoot ועזרים טכנולוגיים אחרים, אבל התלמידים ממשיכים לשבת בכיתה ולנסות לעקוב אחרי ההסברים תוך כדי סיכומים במחברת.
 
עכשיו תארו לעצמכם שאתם נכנסים לכיתה ללא לוח וללא שולחנות. אולי מספר כיסאות צמודים לאחד הקירות, אבל זה הכל.  המורה נכנסת ומכבה את האור. על הקירות מופיעה סביבה - כל סביבה שרק ניתן לדמיין וברגע אחד מעבירה את הכיתה אל תוך מערת האדם הקדמון, הכותל ומנהרותיו או לשונית האלמוגים שמתחת למים.... להמשך קריאה 

בזמן שהמורה מעבירה את השיעור ואת הפרטים החשובים, על הקירות מופיעים הסברים ומשימות, והילדים יכולים לדמיין, לגעת ולהשתתף באופן פעיל בשיעור, שלא רק מספר להם על השונית, אלא נותן להם להיות חלק ממנה. 
 

  
לאחר מכן יוכלו התלמידים לחוות את החומר הנלמד מזוויות נוספות וללמוד עוד יותר על הנושא בעזרת משקפי VR, ארגז חול של מציאות רבודה, ואפילו לתכנן מסלול ניקיון של קרקעית הים ולראות רובוט קטן אוסף את הזבל. 

מה הייתם אומרים אם זו הייתה החוויה שלכם או של ילדיכם בבית הספר?  אם לשאלתכם "איך היה היום בלימודים" הייתם שומעים יותר מ-"סבבה", אלא מקבלים סיפור של הרפתקה קסומה? 

למידה חווייתית הוכחה כבר מזמן כיעילה ביותר, אז מדוע עדיין לא מייסמים אותה? 
 

  
כאן בדיוק נכנסת קרן אתנה ו"מעבדת הדמיון" - מרחב תגליות אינטראקטיבי לבניית כישורי חיים לעתיד. בעזרת 4 טכנולוגיות מתקדמות שייכנסו לבית ספר בתוך מבנה ייעודי שישמש ככיתת לימוד חדשנית, אנו שואפים לספק לילדים למידה יותר אפקטיבית, ובו בזמן לקדם את החזון של קרן אתנה לקידום והעצמה של מורות ומורים.  

העצמה זו תבוא מהכשרה שלהם בכל ארבע הטכנולוגיות, כך שכל מערכי השיעורים ייבנו על ידי המורות והמורים בבית הספר.  אחרי הכל, אי אפשר לקדם את התלמידים אל העתיד ללא קידום של המורות והמורים קודם לכך.   

לאחר של יותר משנה של עבודה אינטנסיבית, "מעבדת הדמיון" יוצאת לפומבי כפרויקט חדשני הראשון מסוגו בארץ. אנו מתרגשים ומצפים למעבדה הראשונה שתוקם בחודשים הקרובים. 

אם אתם רוצים לשמוע יותר על "מעבדת הדמיון", הצטרפו להרצאה של אורי במסגרת כנס EDUTECH 2021 של קרן אתנה ו"אנשים ומחשבים" שיתקיים ב-7.7.21 שיתקיים בזום. ההרשמה חינם
 
 
לתרומה