לתרומות EN
 

סיפור מעורר השראה בחינוך המיוחד

 
סיפור מעורר השראה בחינוך המיוחד

דורית מנשה מביה"ס כי"ח לחירשים בירושלים זכתה בתחרות ע"ש עמוס אילני ז"ל לכתיבת סיפורים מעוררי השראה של מורות, מורים וגננות לחינוך מיוחד

 

דורית מנשה, מחנכת ורכזת עברית וטיולים בביה"ס כי"ח לחירשים ולכבדי שמיעה בירושלים, זכתה בפרס הראשון בתחרות של קרן אתנה בקרב מורות, מורים וגננות לחינוך מיוחד לכתיבת הסיפור מעורר ההשראה הטוב ביותר ע"ש עמוס אילני ז"ל. מטרת התחרות היתה לשמוע כיצד ארגז הכלים הדיגיטלי שהעניקה קרן אתנה במסגרת התכנית "אייפד לכל מורה לחינוך מיוחד" עזר לתלמידות ותלמידים עם צרכים מיוחדים ומוגבלויות והביא אותם להישגים יוצאי דופן. התכנית "ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה לחינוך מיוחד" מהווה חלק מתכנית ארגז הכלים הדיגיטלי למורות, מורים וגננות בישראל שיזמה קרן אתנה.

 

טקס הענקת הפרס נערך בלשכת מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דויד, בבניין הסתדרות המורים בתל-אביב.

 

עמוס אילני ז"ל, שהתחרות היתה לזכרו, היה מהפעילים המרכזיים של קרן אתנה ושימש כמנהל התפעול והלוגיסטיקה של הקרן מיום הקמת העמותה עד לשנת 2016.

 

במסגרת התחרות פנתה קרן אתנה לאלפי מורות, מורים וגננות לחינוך מיוחד שהתבקשו להכין סיפור קצר על ניסיונם. התשובות שנתקבלו נבדקו ע"י חבר שופטים, שדירגו את הסיפורים השונים. שנים עשר הסיפורים שהיו בדירוג הגבוה ביותר הועלו לפייסבוק, ומשתתפי הפייסבוק בחרו את הסיפור הטוב ביותר באמצעות לייקים ושיתופים. סיפורה של דורית מנשה, שזכה במקום הראשון, מזכה אותה בפרס של 10,000 ש"ח. שאר 11 הסיפורים בדירוג הגבוה ביותר זכו בתווי קניה על סך 150 ש"ח כל אחד.

 

 

מימין לשמאל:  דורית מנשה – המורה מבית ספר כי"ח לחירשים ולכבדי שמיעה בירושלים שזכתה בפרס הראשון, אורי בן-ארי – נשיא ומייסד קרן אתנה, קטי אסייג – מנכ"לית הקרן של הקהילה היהודית במונטריאול, יפה בן דויד – מזכ"לית הסתדרות המורים, אלקה אילני – אלמנתו של עמוס אילני ז"ל שעל שמו היתה התחרות, יעקב שורי – מנכ"ל בנק מסד, גד דיעי - סגן מזכ"לית הסתדרות המורים, שלמה ישי – מנכ"ל הקרן לקידום מקצועי בהסתדרות המורים, עדנה דוד - יו"ר סניף הסתדרות המורים חיפה וסגנית מזכ"לית הסתדרות המורים. 
(צילום: אמיר אלון).

 

 

סיפורה של דורית מנשה הוא על נער  עם מוגבלות שכלית התפתחותית ולקות שמיעה. עד לאחרונה הוא לא הצליח לתקשר עם הסביבה והיו לו התפרצויות זעם. צוות בית הספר ניסה לתת לו כלים שונים ליצירת קשר, ללא הצלחה של ממש. כל זה השתנה כאשר הנער קיבל את ארגז הכלים הדיגיטל, ובמקביל גם המורה קיבלה אייפד והחלה להשתמש בו בכיתה מול התלמידים בעלי הצרכים המיוחדים. קרוביו של הנער לא האמינו שהאייפד יאפשר לו לתקשר, אך בעזרת האמונה והעבודה העקבית של צוות בית הספר, הוא החל לתקשר באמצעות האייפד, וכל חייו השתנו. הנער מצא דרך לדבר, הוא נפתח לעולם ואף החל לשתף את רגשותיו.


"האייפד מחולל נפלאות בחינוך המיוחד, מקדם ומשפר את הלמידה  ומאפשר לתלמידות ותלמידים עם צרכים מיוחדים לתקשר עם סביבתם, ללמוד ולהתפתח" אמרה דורית מנשה בעת קבלת הפרס. "הילד שאותו תיארתי בסיפור אף הצליח לחגוג טקס בר מצווה. אני רואה בחינוך המיוחד יעוד ואני שמחה שגם אחותי התאומה, בתי ואחי בחרו להיות מורים בחינוך המיוחד". דורית הודיעה כי תתרום את מחצית הפרס לביה"ס כי"ח חירשים בירושלים שבו היא מלמדת.

המורות, המורים והגננות שזכו ב-11 המקומות שלאחר המקום הראשון הם ענבר דוידובסקי מבית ספר און בתל-אביב, עדי חדד מבית הספר יסודות בבאר-שבע, בתיה בן-פורת מבית הספר חזון עובדיה בבאר שבע, מורן סיון מבית ספר עופרים בחיפה, אורלי חיים מבית הספר רתמים באשדוד, רועי וילנר מביה"ס הממלכתי דתי (ממ"ד) לטכנולוגיה ולאמנויות בתל-אביב, עמירם בלליס מביה"ס רוטמן כדורי בגליל, אפרת הנדל מגן עיכוב התפתחותי וגן תקשורת בקריית גת, ירדן רימון מגן ורד לחינוך מיוחד באור יהודה, ענת גולדשטיין מבית ספר און בתל-אביב ולבנת אביטבול מגן חינוך מיוחד בתל אביב.