לתרומות EN
 

מורות במשכן הנשיא

 
מורות במשכן הנשיא

ב-27 בנובמבר 2017 התקיים במשכן הנשיא בירושלים טקס הענקת תעודות הוקרה ל-16 מורות, גננות ומורים מצטיינים לחינוך מיוחד. הענקת תעודות ההוקרה היתה ביוזמת קרן אתנה, הפועלת להעצמת מורי ישראל ובכלל זה מורי החינוך המיוחד. הקרן יזמה ומנהלת, בין השאר, את התכנית "אייפד לכל מורה לחינוך מיוחד" שבאמצעותה כ-10,000 מורים ומורות לחינוך מיוחד בישראל יקבלו מחשבי אייפד יחד עם 120 שעות הדרכה מקצועית.  התכנית מתבצעת על ידי קרן אתנה בשותפות הדוקה עם הסתדרות המורים, משרד החינוך, בנק מסד, הקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון וקרן משפחת סילבן אדמס. 

 
 

             המורות, הגננות והמורים המצטיינים לחינוך מיוחד עם נשיא המדינה ראובן ריבלין,
               אשת נשיא המדינה נחמה ריבלין ומייסד ונשיא קרן אתנה, אורי בן – ארי (צילום: מארק ניימן/לע"מ).

 
 

שותפי התכנית עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, אשת נשיא המדינה נחמה ריבלין
מייסד ונשיא קרן אתנה, אורי בן – ארי (צילום: מארק ניימן/לע"מ).


נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין פתח את דבריו בפנייה נרגשת לסגל ההוראה ואמר ״אני סבור כי ביסוד החינוך המיוחד עומדת ההכרה ביכולתם של כל הילדים ללמוד ובזכותם לכך. חובתה של החברה לממש זכות זו. האַמוּנים על משימה חשובה זו, הגורם הכל-כך "מיוחד" בחינוך המיוחד - הוא החומר האנושי - מורי ומורות החינוך המיוחד המעניקים לכל ילד חינוך למימוש מירבי של יכולותיו. בעזרתכם ילדים המתמודדים עם מגבלה כזו או אחרת, זוכים לקחת חלק בחיים עצמאיים וטובים הרבה יותר" אמר הנשיא והוסיף, "בזכותכם, נרקמת חברה מכילה וסובלנית יותר. אני רוצה להודות לכם בשמי ובשם אזרחי ישראל, ולברך אתכם לרגל יום המורה המיוחד הבינלאומי הראשון. ללא ספק אתם ראויים ליום החוגג את פועלכם״.

 

"זהו יום מרגש לנו לקבל כבוד והערכה מצד נשיא המדינה לעובדי ההוראה בישראל בכלל, ולעובדי ההוראה בחינוך המיוחד בפרט, העושים עבודת קודש עם הרבה אהבה ומסירות עבור הילדים" אמרה יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים. "הוכח כי האייפד הוא כלי שמאפשר תקשורת מצוינת עבור ילדים אלו ומסייע להם רבות. אנו מקווים שהיום הזה יהפוך להיות מסורת בעולם החינוך, כולל החינוך המיוחד".

 

"אנו שמחים שמורות, גננות ומורים מצטיינים בתחום החינוך המיוחד מתקבלים בכבוד במשכן הנשיא, כמו שמתקבלים חיילים וקצינים מצטיינים בצה"ל ביום העצמאות. אנו נשמח להפוך אירוע זה למסורת שנתית במשכן הנשיא, שתביא גם להכרה ציבורית במאמצים הרבים שמשקיעים מורי, מורות וגננות החינוך המיוחד בקידום התלמידות והתלמידים בעלי הצרכים המיוחדים".

 

ועדה מקצועית של משרד החינוך, ביחד עם מנהלות המחוזות ומפקחות החינוך המיוחד בחרו  מועמדות ומועמדים. ועדה מיוחדת של קרן אתנה, הסתדרות המורים ובנק מסד, ביחד עם אנשי מקצוע ואנשי ציבור נוספים ראיינו את כל המועדים והמועמדות ובחרו את 16 המצטיינות והמצטיינים שקיבלו אות הוקרה בבית הנשיא.

 

 
לתרומה