לתרומות EN

אודות העמותה

קרן אתנה (עמותה ללא מטרות רווח) הוקמה בשנת 2006, במטרה להעצים את המורות והמורים בישראל ולהעניק להם כלים להעצמה אישית, תוך קידום מעמדם.

 

מקור השם אתנה הינו על שם אלת החוכמה במיתולוגיה היוונית. הקרן הוקמה ע"י מספר אנשי עסקים בהובלת אורי בן - ארי (מנכ"ל יו.בי.איי ונצ'רס ולשעבר סגן נשיא בכיר בנס טכנולוגיות).

 

תכנית הליבה של הקרן היא תכנית "מחשב נייד לכל מורה בישראל" להעצמת המורות והמורים.

התוכנית הושקה ב-2007 תחת חסות משרד ראש הממשלה ובשותפות הדוקה עם הסתדרות המורים, משרד החינוך ובנק מסד. בין השותפים התורמים לתכנית מצויים תורמים מהמגזר השלישי בישראל ובחו"ל והמגזר העסקי. קרן אתנה שמה לה למטרה כי עד 2024 , כל המורות והמורים במדינת ישראל יצוידו במחשב נייד, בשילוב הדרכה מקצועית של 120 שעות לכל מורה. המחשב הנייד וההדרכה יקנו להם כלים להעצמתם כמורים ומורות מתקדמים ומתקדמות, מתוקשבים ומתוקשבות ובעלי ובעלות כלים מקצועיים להתמודד עם מהפכת המידע ועם השינויים בתפקידו של המורה מ"מקור ידע " ל" מנטור" ( מנחה ).

 

קרן אתנה הגיעה עד היום להישגים ניכרים והעניקה מחשבים ניידים, טאבלטים ואייפדים, בתוספת הכשרה מקצועית ל- 30,505 מורות, מורים וגננות, ב-180 רשויות מקומיות ברחבי הארץ, והיא ממשיכה בפעילותה להשגת יעדיה במלואם.

 

הצלחתה של קרן אתנה הביאה להכרה בינלאומית בפעילותה. לאחרונה, ועדת האו"ם לארגונים לא ממשלתיים המליצה למנות את קרן אתנה כיועצת למועצה הכלכלית והחברתית של האו"ם.

 
לתרומה