לתרומות EN
 

כנס של האו"ם על זכויות אנשים עם מוגבלויות

 

אורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה, הוזמן להשתתף בחודש יוני בכנס השנתי של האו"ם על אנשים עם מוגבלויות,  שנערך במטה האו"ם בניו-יורק. הכנס נערך במסגרת המועצה הכלכלית-חברתית של האו"ם (ECOSOC), שבה משמשת קרן אתנה כיועץ מיוחד. בכנס השתתפו נציגי מדינות שונות ונציגים של ארגונים לא ממשלתיים מכל רחבי העולם.

במסגרת הכנס נפגש בן-ארי עם נציגים שונים והציג בפניהם את את התכנית "ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה לחינוך מיוחד" תכנית זו מעניקה למורות, מורים וגננות לחינוך מיוחד אייפד, הכשרה מקצועית של 120 שעות הדרכה ,3 שנות אחריות ותמיכה טכנית, גמול השתלמות, מדפסת, מקרן ואינטרנט אלחוטי בכל כיתה. התכנית יוצרת שינוי והשפעה משמעותית על ילדים עם מוגבלויות לפיתוח הפוטנציאל הטמון בהם.  עד היום חילקה קרן אתנה מחשבים ניידים (לפטופים), טאבלטים ואייפדים ל – 23,400 מורות, מורים  וגננות (בהתאם לתכניות השונות של הקרן) ב– 1,981 בתי ספר וגני ילדים ב- 153 רשויות ברחבי הארץ, יחד עם קורסי הכשרה מקצועיים, ביניהם קרוב 7,800  מורות ומורים לחינוך מיוחד. 

בין השאר נפגש בן-ארי עם מיכאל בראור, מנהל היחידה לזכויות אדם ועניינים סוציאליים בקונסוליה הישראלית בניו יורק ובמשלחת הישראלית לאו"ם, ועם נציגים מארגונים בינלאומיים כגון הארגון העולמי של האו"ם לזכויות הילד (UNICEF), מיוניצף, UNESCO, הסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי ((USAID, נציגים מחברת מיקרוסופט ונציגים ממדינות שונות  כולל נורבגיה, קטאר, קנדה, סינגפור, ארה״ב ועוד.

בשנה הבאה מתכננת קרן אתנה להשתתף בכנס ולארגן מפגש לקידום והעצמת המורים והמורות לחינוך מיוחד כאחד הכלים המשמעותיים ביותר לפיתוח הפוטנציאל של ילדים עם מוגבלויות באמצעות טכנולוגיות והעצמה דיגיטלית.

במסגרת הכנס השתתף בן-ארי במפגשים רבים בנושאים שונים ובהם השפעת הטכנולוגיה על ילדים עם מוגבלויות, פתרונות טכנולוגיים לשילוב אנשים עם מוגבלויות במקומות עבודה, יזמות וחדשנות חברתית, כיצד טכנולוגיה מסייעת יכולה לסייע לאנשים עם אוטיזם (שהוצגה על ידי המשלחת של קטאר באו״ם), עתיד התעסוקה והפיכת מקום העבודה הדיגיטלי לנגיש, וכן נושא המיונים וההתערבות בחינוך מיוחד במערכות החינוך. כמו כן השתתף בן-ארי במפגש מיוחד שהתקיים בחסות המשלחת הישראלית ואוניברסיטת הארוורד בנושא הגברת ההכלה ותרבות ההנגדה בישראל. במפגש הציגו גם עמותת אנוש ועמותת נגישות ישראל את המיזמים בתחום זה שמופעלים בישראל.

הסיוע של משלחת ישראל לאו"ם והנוכחות הישראלית בתחומי הסיוע לאנשים עם מוגבלויות הורגשו במפגשים השונים. "ללא ספק לישראל יש במה להתגאות בתהליכים של טיפול ושילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה" אומר בן- ארי. "אולם, עדיין העבודה מרובה ויש להמשיך ולפעול לקידום הנושאים, לטיפול באנשים עם מוגבלות ולקידומם בחברה".





אורי בן-ארי בכנס של האו"ם על זכויות אנשים עם מוגבלויות

 
 

אורי בן-ארי עם מיכאל בראור, יועץ לזכויות אדם ועניינים סוציאליים במשלחת הישראלית לאו"ם

 

 

 
לתרומה