לתרומות EN
 

הצהרתו של אורי בן-ארי לאו"ם, 10 ביוני 2022

 
הצהרתו של אורי בן-ארי לאו
להלן הצהרתו של אורי בן-ארי כפי שנשלחה לכנס COSP15 של האום בנושא זכויות של אנשים עם מוגבלויות, אשר התקיים ביוני 2022 
 
שלום, 
 
תארו לעצמכם עולם, שבו במהלך מגפת הקורונה למורות ומורים אין מחשבים ללמידה מרחוק. למרבה הצער, זו הייתה המציאות שלנו – במרבית המדינות, למורות ומורים פשוט אין מחשבים ניידים. 
 
שמי אורי בן-ארי, ואני מייסד ונשיא קרן אתנה, עמותה ישראלית להעצמת המורות והמורים בעזרת הענקת "ארגז כלים דיגיטלי". ארגז הכלים הדיגיטלי המתקדם כולל מחשב נייד או אייפד, הכשרה מקצועית וכלים נוספים. היוזמה שלנו משפרת את הלמידה ועוזרת בסגירת הפער הדיגיטלי שנוצר בין המורות והמורים לבין התלמידים. 
 
מאז הקמתה ב-2006, חילקה קרן אתנה "ארגז כלים דיגיטלי" ל-30,000 מורות ומורים ברחבי ישראל, אשר משפיעים על כ-650,000 תלמידות ותלמידים. 
 
בנוסף, יזמנו תכנית ייעודית למורות ומורים לחינוך המיוחד. כאשר מורות ומורים אלה מקבלים אייפדים והכשרה, תלמידים עם צרכים מיוחדים מקבלים אפשרות לתקשר יותר טוב עם סביבתם, ללמוד בבית הספר ולרכוש כישורי חיים חיוניים. 
 
עד היום, קרן אתנה סיפקה ארגז כלים דיגיטלי לכ-10,000 מורות ומורים לחינוך מיוחד, תוך שינוי חוויית הלימודים וחייהם של 72,000 תלמידים על צרכים מיוחדים.
 
השנה השקנו את הפרויקט פורץ הדרך החדש והחדשני ביותר שלנו, אשר מציג את כיתת העתיד. קראנו לו מעבדת הדמיון. אחרי כל, זהו הדמיון שנותן השראה לאנשים לפעול ולעשות את העולם הזה טוב יותר. מעבדת הדמיון כוללת סביבת למידה אופפת (אימרסיבית), המאפשרת לילדים עם צרכים מיוחדים למידה חווייתית, ועוזרת להם ברכישת כישורי המאה ה-21 הנחוצים להם כל-כך. אנחנו מאמינים, שהטכנולוגיה האופפת תשנה את חייהם של אנשים רבים, ובדיוק כפי שראינו התקדמות בעזרת האייפד, נראה קפיצה אפילו גדולה יותר עבור אנשים עם מוגבלויות עם הכיתה האופפת שלנו. 
 
הטכנולוגיה מסוגלת לשפר את חייהם של ילדים ומבוגרים. אבל המפתח להצלחה הוא להתחיל לצייד את המורות והמורים, ובמיוחד אלה של הילדים עם צרכים מיוחדים, עם כלי טכנולוגיה מודרניים והכשרה מתאימה. מורות ומורים רבים עדיין לא משתמשים במחשבים לצרכי למידה. 
 
לכן, אני קורא על כל הממשלות לספק לכל המורות והמורים מחשבים ניידים, אייפדים, גישה לטכנולוגיה מודרנית והכשרה מקצועית. מהלך זה ייתן למורות ומורים את ההזדמנות לעזור לתלמידיהם – במיוחד אלה עם צרכים מיוחדים – למקסם את הפוטנציאל שלהם וליהנות מעתיד טוב יותר. 
 
תודה רבה

 
לתרומה